De beste promotie van een Makkelijk Lezen Plein is:

  • een actieve en positieve benadering van de gebruikers
  • een aantrekkelijke opstelling op een centrale, doch rustig aangeklede plaats in de bibliotheek.
  • Een informatiemedewerker die over kennis beschikt of die weet te vinden
  • Een folderrek met flyers van Aangepast lezen, Dedicon en hulpmiddelen.
  • Een MLP-widget op de eigen website
  • Een verwijzing naar www.makkelijklezenplein.nl met behulp van de MLP-flyer
  • Regelmatig informatieavonden houden. Leg een maillijst aan van personen die de avonden hebben bezocht, zodat je ze een persbericht kunt sturen van volgende acitiviteiten.


Communicatieplan
Hoe zet u het Makkelijk Lezen Plein goed in de markt? Natuurlijk met de juiste PR en communicatie. ProBiblio heeft hiertoe een communicatieplan ontwikkeld. Dit plan kan als basis dienen voor een lokaal communicatieplan.
Download hier het Communicatieplan MLP en de bijlage.

 

NB. MLP's worden vaak benaderd door instellingen, instituten en intermediairs die via het MLP een makkelijke mogelijkheid zien hun doelgroep te bereiken. Hierbij zitten aanbieders van dwaalwegen, die veel geld kosten en weinig opleveren. Aan te raden is alleen folders op te nemen van instellingen zonder winstoogmerk, zoals bijvoorbeeld Balans.

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

naar boven