Voorkom terugval van leesniveau door zomervakantie

De zomervakantie komt er weer aan: een tijd waarin veel zwakke lezers blij zijn even niet te hoeven lezen van school. Helaas is het funest voor hun leesvorderingen van de afgelopen tijd als ze het lezen staken. Na de vakantie blijken ze achteruit gegaan te zijn in leesniveau.

 

 

Het is dus erg belangrijk dat juist zwakke lezers in de vakantie doorlezen. Daarbij moet vooral op leesplezier gefocust worden:

  • Laat uw kind zelf kiezen wat het wil lezen.
  • Het maakt niet uit wat het kind leest: verhalen, informatieve boeken, kookboeken, prentenboeken, tijdschriften, etc.
  • Lees samen een boek.
  • Praat over het boek.
  • Bekijk andere tips op deze site.
  • Werk als het kan samen met de leerkracht van uw kind.

 

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

naar boven