Jongeren met dyslexie weten meestal heel goed wat hen helpt bij hun studie.

 

Een groep jongeren met dyslexie heeft hun tips voor elkaar, voor hun ouders en voor hun leraren bij elkaar gezet op dit deel van de site. Inmiddels zijn ze allemaal geslaagd.

Sommigen hadden een zeer ernstige vorm van dyslexie. Hun tips werken dus. Doe er je voordeel mee.

 

Heb je ook nog tips, stuur ze dan naar ons. Je helpt er andere jongeren met dyslexie mee.

 


 

Advies aan je ouders: thuis oefenen

Leren lezen: je ouders gaan ervan uit dat je dat op school leert. En dat is ook zo. Meestal.
Ouders met kinderen met dyslexie vinden dat de begeleiding op school echter niet voldoende is.
 
Nanda Geuzebroek adviseert je ouders: "Ga dan niet zitten wachten, maar oefen zelf met je kind. Maar wel in een positieve sfeer! Je kunt al beginnen in groep 3, als je kind achterblijft. Ook al heeft je kind nog geen dyslexieverklaring."

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011