-
- Komt jouw ervaring hier te staan? Mail je ervaring naar kids@makkelijklezenplein.nl.
-
Ervaring van Jeremy, 11 jaar
Ik lees bijna niet, ik vind het echt heel moeilijk. Wel heb ik het hele boek van Harry Potter geluisterd, daar heb ik heel lang over gedaan. Ook heb ik het boek: De schat op het kerkhof gelezen. Dat vond ik wel leuk, maar niet heel spannend. -
Ervaring van Floor, 11 jaar
Ik vind lezen toch wel leuk. Ik heb net Juf Ninja gelezen. Dat vond ik erg leuk. -
Ervaring van Ellis
Ik vind lezen niet leuk. ik wil eigenlijk ook niet lezen. -
Ervaring van Kaleigh, 11 jaar
Ik hou van de Huis Anubis-boeken. Ik maak wel fouten, maar ik kan er niet zo veel aan doen. -
Ervaring van Els, 11 jaar
In de klas werd er welk eens gevraagd hoe het kan dat ik steeds zoveel fouten maak bij het spellen. Ik vind dat vervelend, maar als ik uitleg hoe het zit met mij en dyslexie snappen ze het wel. Ik hou juist wel van lezen. -
Ervaring van Daan, 13 jaar
Ik heb vooral moeite met spelling. Ik heb een spreekbeurt gehouden over dyslexie, en de kinderen in de klas vonden het interessant. -
Ervaring van Larissa, 10 jaar
Eerst vond ik lezen leuk, maar nu minder. Ik moet heel erg mijn best doen en kan niet zo snel lezen. Ik lees vooral de “Hoe overleef-ik boeken” -
Ervaring van Danny, 13 jaar
Ik vind het helemaal niet gek om dyslexie te hebben. Ik heb er niet echt problemen mee. Ik had wel veel moeite met het verschil met woorden met een B en D, maar daar hebben we een handige bed-kaart voor (een plaatje met een bed erop en de letters BeD eronder). -
Ervaring van Mark, 9 jaar
Toen ik een dyslexieverklaring kreeg was ik opgelucht, ik wordt nu sneller en beter geholpen.
Ik heb in de klas het filmpje van ’t Klokhuis laten zien. Ze snappen nu waarom ik lezen zo moeilijk vind.
Als ik afgeleid word, is het net alsof de letters door elkaar heen dansen. -
Ervaring van Esmee
Ik heet Esmee.
Ik wil vertellen hoe het is om dyslectisch te zijn.
Het is onhandig .
Bijvoorbeeld om iets naar je nieuwe school te schrijven.
Bye bye,
Esmee
