Klokhuis over dyslexie

Wat is dyslexie nou precies en hoe kan het behandeld worden?

 

Lisa legt uit welke testen je moet doen om er achter te komen of je dyslexie hebt. En welke oefeningen kan je doen om dyslexie onder controle te houden?

 

Maar echt over gaat het nooit, je moet altijd blijven oefenen. Ga naar de uitzending

 

Logo Klokhuis


Een filmpje over dyslexie

Een filmpje over dyslexie. Wat is dyslexie, maar vooral hoe voelt het om dyslexie te hebben? Het filmpje is in het Engels.


Dyslexieplein

Elkaar helpen verder te komen. Via handige filmpjes, zonder veel te hoeven lezen.


Dyslexie Survivalgids

De Dyslexie Survivalgids legt aan kinderen uit wat dyslexie is en hoe je ermee kunt omgaan.

 

In het boekje vind je: wat dyslexie betekent, welke gevoelens je hierbij kunt hebben en hoe je hulp kunt zoeken.

 

 Verder

 

  • Hoe je ook op school geholpen kunt worden
  • Welke bekende mensen ook dyslexie hebben
  • Het verhaal van een lotgenootje en een mama
  • Websites waar je informatie kunt vinden en leuke oefeningen kunt maken, quizzen en grappige mopjes
  • En nog veel meer...

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011

naar boven