-
-
Legendes van de zee
Houd je van avontuurlijke zeeverhalen? Dan is Legendes van de zee iets voor jou! Over scheepswrakken, maar ook over zeemonsters. En makkelijk te lezen. -
Poot voor poot
Poot voor poot is een serie over allerlei soorten dieren. Met veel foto's en veel interessante informatie. Elk deel gaat over een ander dier. Handig voor werkstukken en spreekbeurten. -
Wat jij wilt weten over…
In deze nieuwe serie “Wat jij wilt weten over…” verschenen Gezond eten, Het weer, Zaden en Bollen, Waar dingen van gemaakt zijn. Boeken met kleurenfoto’s en veel korte tekstjes. -
Omgaan met…
Wat doe je als iemand je probeert iets te laten doen dat je zelf niet wilt? Hoe voelt het als je ouders gaan scheiden? In deze serie allerlei onderwerpen die je in je eigen leven kunt tegenkomen. -
Help de natuur en het milieu
Wil jij het milieu een handje helpen?
In deze serie vind je allerlei voorbeelden hoe je dat kunt doen. -
Wat kinderen willen weten
Wie vraagt... krijgt een antwoord!
Deze serie geeft antwoord op leuke, moeilijke en vreemde vragen. -
Informatie en Informatie Junior
Je kunt het niet zo gek bedenken of je vindt het in deze informatiereeksen. -
Skoop
Deze serie vind je onderwerpen over hert dagelijks leven, de natuur, je lijf en nog meer. Ze zijn heel makkelijk te lezen en er staan veel plaatjes in. -
Gezond en lekker
-Gezond & lekker
Houd je van lekker eten? Dan is deze serie iets voor jou en nog gezond ook! -
Dieren om ons heen
In deze serie lees je van alles over dieren om je heen.
Zoals: de rat, de egel, de vos, de otter enz. -
Dieren leven
In deze serie kom je van alles te weten over de dierenwereld.
Titels in deze serie zijn: Haaien, Beren, Tijgers, Spinnen enz. -
Dieren in het wild
In deze serie lees je van alles over hoe dieren in het wild leven.
Zoals over Giraffen, Neushoorns, Grizzlyberen enz. -
Gottmer Jong geleerd
In deze serie lees je alles over de wereld om je heen.
Over bijvoorbeeld over robots of over dierenhuizen.
Ook staan er leuke proefjes en knutsels in. -
Met het oog op…
In deze serie vind je van alles wat je wilt weten over allerlei verschillende landen. -
Kleine beestjes (Mijn eerste docuboek)
Kleine beestjes eng? Met deze serie erbij niet meer. -
Ruimte Verkenner (Mijn eerste docuboek)
Deze serie laat je kennismaken met verschillende onderwerpen over de ruimte. -
Mijn eerste boek over…
Deze serie laat je kennismaken met verschillende onderwerpen uit de hele wereld.
Zoals pooldieren, mummies, vulkanen, haaien enz. -
Mijn lichaam
In deze serie wordt de werking van het menselijk lichaam uitgelegd. -
Natuur in de kijker
In de boeken uit deze serie kun je van alles lezen over dieren. -
Natuur ontdekken
Dit is een serie over de natuur, over het weer en over de bossen.
Met eenvoudige proefjes leer je van alles over je onderwerp. -
Ontstaan van leven
In deze serie leer je hoe dieren groeien. -
Rekenen met plezier
In 'Rekenen met plezier' leer je rekenen met eenvoudige proefjes en leuke spelletjes.
Titels in deze serie: Breuken, Vormen verkennen, Hoe meet je tijd en gewicht?. -
Wat je moet weten over
In deze serie worden vragen beantwoord waar je misschien wel eens over nadenkt.
Over bijvoorbeeld alcohol, aids, drugs enz. -
Het leven in....
Serie over landen.
Zoals: Rusland, Zweden, Nigeria enz. -
Bij.de.hand
Prentenboeken met veel informatie over dyslexie, adhd, overgewicht enzovoort.
Omdat het een prentenboek is staan er lekker veel platen in. -
Mijn geloof
Er zitten vast kinderen in je klas die een ander geloof hebben dan jij. Als je er meer over wilt weten, dan is dit een goede serie. Er is bijvoorbeeld een boek over de Islam en een over het Hindoeïsme.
-
