Home
  •  Home
  •  Ouders
  •  Leerkrachten
  •  Bibliotheken
  •  Contact
Home > Leesboeken
  •  Leesboeken
    • Stuur ons ook jouw tip! E-mail naar MLandman@probiblio.nl

    • Komt hier jouw tip?

    • Tip van Gwen
      Tip van Gwen
      Hoi, ik ben Gwen!
      Ik raad het boek De Hongerspelen van Suzanne Collins aan. Het is spannend maar ook zielig. Het boek komt eigenlijk uit de VS, maar is vertaald naar het Nederlands. Het gaat over Katniss, en die moet mee doen met de Hongerspelen. Eigenlijk werd haar zusje Prim daarvoor gekozen, maar Katniss wilde haar zusje dat niet aandoen. Er gebeurt veel in het verhaal en het is dan ook spannend! Er zijn 3 delen van. Elk boek heeft rond de 400 pagina's, dik boek dus. Ik hoop dat je het zult lezen!

    • Tip van Vicky
      Tip van Vicky
      Ontdekt is een boek dat gaat over modellen. En mode. De schrijver is Tiny Fisscher. Steph (14jaar) wordt ontdekt als fotomodel in de H&M door een Engelse modebedrijf.
      Ik vond dit boek zo leuk, omdat het zo onverwacht was dat ze opeens fotomodel werd. En dat ze zoveel nieuwe personen ontmoette, zoals Leah, haar vriendin, die ze ontmoet als ze voor een tijdje in Tokyo modellenwerk gaat doen.

    • Tip van Nora
      Tip van Nora
      Ik raad jullie allemaal het boek Lover of Loser, Your choice van Carry Slee aan.
      Zoals de titel al zegt, is het aan de lezer om te kiezen hoe ‘Lover of Loser; your choice’ afloopt. Er zijn twee keuzemomenten en drie verhaaleinden. Het eerste gedeelte is bij alle drie wel hetzelfde.
      Ik vind dit boek leuk, omdat je zelf je einde bepaalt. Het boek was zelfs zo leuk, dat ik het binnen 1 dag uit had. Vandaar dat ik iedereen dit boek aanraad.

    • Tip van Chayenne
      Tip van Chayenne
      Hoi, ik ben Chayenne.

      Mijn leestip is Twilight van Stephenie Meyer, omdat het een van mijn favo boeken is.
      Het is best een moeilijk boek, maar wel heel erg leuk.
      Het boek gaat over een de vampier Edward die verliefd is op een mens. Haar naam is Isabella (Bella). Hun onmogelijke liefde voor elkaar is super gevaarlijk voor allebei. Maar dat maakt het juist zo`n leuk boek.

    • Tip van Kirsten
      Tip van Kirsten
      Haai,
      Ik ben Kirsten.
      Ik heb het boek Afscheidsbrief gelezen van Bobje Goudsmit.
      Het was een heel erg zielig boek, maar vooral ook spannend.
      Het gaat over het meisje Marit,
      Ze krijgt een uitnodiging van Anicke`s moeder om op Anicke`s verjaardag te komen.
      Anicke is Marit`s beste vriendin, maar ze is een paar jaar geleden overleden.
      Marit wordt elk jaar uitgenodigd voor Anicke`s verjaardag, maar ze kan het niet opbrengen elk jaar te komen, ze wil het een plekje geven.
      Marit vind het pijnlijk maar ze besluit een brief te schrijven aan Anicke waarin ze uitlegt waarom ze niet kan komen.
      Ik vind het een echte aanrader, vooral als je van spanning houdt.

    • Tip van Tonny
      Tip van Tonny
      Haaai.. Mijn naam is Tonny

      Ik heb het boek Vermist gelezen. De schrijfster is Elle van den Boogaart.
      Het gaat over vier meisjes die op vakantie naar Kroatië gaan.
      Maar al in het begin van het boek zijn ze met z’n drieën.
      Het vierde meisje is ontvoerd. Het is een spannend boek. Ik kreeg de rillingen op mijn lijf. Daarom vond ik het een leuk boek. Het boek is verdeeld in dagen en uren, niet in hoofdstukken.

    • Tip van Michael
      Tip van Michael
      Haaai, ik ben Michael.
      Ik ga een boek lezen dat Crash heet. Het gaat over een vliegtuig, dat neergestort is. Er waren zeven overlevenden, maar die wisten niet waar ze waren. Ze wisten ook niet of er hulp onderweg was. Ze wisten helemaal niets meer. Nou ja, tot zover weet ik waar het boek over gaat. Volgende keer vertel ik jullie meer als ik het boek uitgelezen heb.
      Toedeledoki.

    • Tip van Vicky
      Tip van Vicky
      Ik heb 4 vriendinnen 1 spijkerboek gelezen. Het is geschreven door Ann Brashares
      Ik vind dit boek zo leuk, omdat het over vier vriendinnen gaat en een spijkerbroek. Ze heten Brigite ,Lena, Tibby en Carmen. voor het eerst gaan ze op vakantie zonder elkaar en daar voelen ze zich niet goed over. Carmen vindt vlak voor de vakantie, in een tweedehandswinkel een broek die ze eigenlijk niet leuk vindt. Toch neemt ze de broek mee. Vak voordat ze op vakantie gaan ,vindt Carmen de broek weer terug en wil hem aan Tibby geven. Bij Tibby past hij perfect, maar Tibby wil toch dat Lena hem past. Bij Lena staat hij heel mooi. Nu wil Lena dat Brigite hem past, maar ze verwachten eigenlijk dat de broek haar niet zou passen. maar hij past haar ook perfect. Nu willen Tibby, Lena en Brigite dat Carmen de broek past. Maar Carmen heeft een heel ander lichaam dan de drie andere vriendinnen. Als je het eind wil weten moet je het boek maar lezen.

    • Tip van Emma
      Tip van Emma
      Hoi, ik ben Emma.

      Ik heb It's a wonderful life van Jesse Goossens gelezen. Het gaat over een meisje dat in de vakantie bij een oom moet gaan logeren.
      Ze heeft er geen zin in, maar het wordt een leuke vakantie.

      Je kunt je makkelijk in de hoofdpersoon verplaatsen. Daardoor wil je het verhaal snel uitlezen.

    • Nog een tip van Emma
      Nog een tip van Emma
      Ik heb nog een heel mooi boek gelezen: De gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren.

      Het is moeilijk uit te leggen waar het over gaat, maar het is een super mooi boek. In het begin is het zielig, omdat de hoofdpersonen dood gaan. Daarna komen ze in Nangijala waar ze een spannend avontuur beleven.

    • Tip van Floor
      Tip van Floor
      Ik heb Dreadlocks & lippenstift van Maren Stoffels gelezen. Het is het eerste deel uit een serie over Sofie.

      Het gaat over twee vriendinnen die heel verschillend zijn. Ik denk dat alle meisjes deze boeken leuk zullen vinden.
      Ze zijn makkelijk te lezen en ze zijn heel spannend.

    • Tip van Marianne
      Tip van Marianne
      Boeken uit de Reality Reeks zijn lekker makkelijk geschreven.

      Heb je wel eens een boek uit de Reality Reeks gelezen,
      laat ons dan weten wat je ervan vond.
      Mail naar jongeren@makkelijklezenplein.nl.

    • Tip van Maaike
      Tip van Maaike
      Wat mij betreft is dit een super aanrader!!!!

      De naam van het boek is Anne Frank, mijn beste vriendin .
      De vertelster van het boek is Hanneli Goslar, destijds de beste vriendin van Anne.
      Het verhaal is opgeschreven door Alison Leslie Gold.
      Het boek is net zoiets als het dagboek van Anne Frank,
      maar dan meer wat er na het onderduiken gebeurd is.
      Dus wat ze niet in haar dagboek heeft geschreven.

      Het is een heel mooi boek en niet zo moeilijk om te lezen.

    • Tip van Marc
      Tip van Marc
      Ik heb Tweestrijd van René Appel met veel plezier gelezen.
      Het boek gaat over een meisje, dat een vriendje krijgt dat crimineel is.
      Daar komt ze langzaam maar zeker achter.

    • Tip van Daan
      Tip van Daan
      Artemis Fowl.
      Eoin Colfer is de naam van de schrijver.
      Omdat ik van Harry Potter en In de ban van de ring hou,
      raadde iemand me aan dat ik dit boek mee moest nemen met vakantie.
      Het was een soort cyber Harry, zei ze.
      Dat is niet waar, hoor, want Harry is aardig en Artemis is dat niet. Er komen computers en digicamera's in voor,
      maar ook elfen en kobolden en zo.
      Het is een lekker formaat, de letter is niet zo klein
      en het verhaal is gewoon tof.
      Je had zin om er in te lezen.
      Het is zo uit en toen hoorde ik dat er meer delen waren. Natuurlijk kon ik die niet zo gauw ergens lenen.
      Ik had nog verjaardagsgeld en dacht:
      het zijn best leuke boeken om te hebben.
      12,50 per deel voor de pocket.
      Deel 2 kreeg ik en deel 3 koop ik.
      Deel 2 lees ik nu. Er zijn 5 delen.
      Nog een tip:
      Om te lezen is het fijn als ik alleen kan lezen,
      dus als het stil is om me heen.
      In bad bijvoorbeeld.
      Op de slaapkamer en in de huiskamer gaat het als er niemand is.

    • Tip van Tobias
      Tip van Tobias
      Eion Colper: De supernaturalist
      De letters in dit boek zijn wat groter. Het boek is spannend.
      Eion Colper heeft nog meer spannende boeken geschreven, bijv. de Artemis Fowl-serie

    • Tip van Liselotte
      Tip van Liselotte
      Carry Slee: Paniek.
      De boeken van Carry Slee zijn altijd spannend. De Kinderjury heeft haar boeken al vaak bekroond.

      Andere titels:
      Razend
      Spijt
      Radeloos
      Ademloos
      100% Timboektoe
      Afblijven

    • Tip van Auke
      Tip van Auke
      Tim Krabbe: Het gouden ei.
      Een spannend en niet zo'n dik boek.
      Er is ook een film van. Die heet Spoorloos.

      Krabbé heeft ook andere spannende boeken geschreven: De Grot en Vertraging.

    • Nog een tip van Vicky
      Nog een tip van Vicky
      Dagboek van een Prinses gaat over een meisje, Mia Termopolis. Het is geschreven door Meg Cabot. Het is ook verfilmd.
      Mia is haar hele leven al de grootste freak van de klas geweest, totdat haar vader balkanker krijgt. Haar vader maakt zich daar overdreven druk om, maar Mia weet niet waar hij zich zo druk om maakt. Totdat hij naar Manhattan komt om iets te vertellen: ze blijkt een prinses te zijn van Genovia, een klein landje in Europa. Ze moet overal gevolgd worden door haar bodygard, Lars. Ze is ook nog verliefd op de populairste jongen van de school. Wil je weten hoe het afloopt? Leen het in de bieb.
  •  Facebook
  •  Lettergrootte
  •   Lees voor
  •  Zoeken