Deze site is voor alle kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden.

En voor hun moeders, vaders, meesters en juffen.

Ga ook eens naar het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek.
Daar hebben ze heel veel voor jou:
leuke leesboeken, luisterboeken, DVD's en CD-rom's.

  •  Kinderen 
    • Spannende serie van dunne boekjes

      Robin met de Hoed en de Groene MannenHeb je al van Robin met de Hoed gehoord? Vast niet. Maar vast wel van Robin Hood.

      Robin met de Hoed lijkt een beetje op Robin Hood, maar toch ook weer niet.

      Robin met de Hoed beleeft spannende avonturen.  En die zijn lekker makkelijk te lezen.

      Het eerste deel gaat over Tom. Hij gaat naar zijn oom, de hertog van Dapperdal, om page te worden.

      Op zijn reis daarheen, wordt hij gevangen genomen. Dat is het begin van een spannend avontuur.

       Nieuwsoverzicht
  •  Jongeren 
  •  Ouders 
    • Dyscalculie

      Sommige kinderen met dyslexie hebben ook last van dyscalculie. Over dyscalculie wordt steeds meer bekend. Annemie Desoete van de onderzoeksgroep ontwikkelingsstoornissen van de Universiteit Gent en de Arteveldehogeschool doet onderzoek naar dyscalculie.

       

       Nieuwsoverzicht
  •  Leerkrachten 
    • Taalzee

      In Taalzee moeten spelers de dieren in hun zee gezond houden door taalspelletjes te spelen. Taalzee bevat ruim 20.000 opgaven verdeeld over 11 verschillende taalspellen: Werkwoorden, Woord benoemen, Zinsontleden, Flits, Dictee, Woordvormen, Letterchaos, Goed gespeld?, Lezen, Woordenschat en Spreekwoorden.

       

       Nieuwsoverzicht
  •  Bibliotheken 
    • Leesgame Letterprins onderzocht

      Door Kennisnet en de Radboud Universiteit is een onderzoek afgerond naar de effectiviteit van Letterprins in het Speciaal Basisonderwijs. Letterprins is een leesgame dat is uitgebracht in 2013. Op het gebied fonologische decodeervaardigheid bleken de scholieren sneller vooruit te zijn gegaan dan de controlegroep. En ook de leessnelheid bleek significant sneller vooruit te zijn gegaan dan bij de andere leerlingen. 

       Nieuwsoverzicht

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011