Deze site is voor alle kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden.

En voor hun moeders, vaders, meesters en juffen.

Ga ook eens naar het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek.
Daar hebben ze heel veel voor jou:
leuke leesboeken, luisterboeken, DVD's en CD-rom's.

  •  Kinderen 
  •  Jongeren 
    • Advies aan je ouders: thuis oefenen

      Leren lezen: je ouders gaan ervan uit dat je dat op school leert. En dat is ook zo. Meestal.
      Ouders met kinderen met dyslexie vinden dat de begeleiding op school echter niet voldoende is.
       
      Nanda Geuzebroek adviseert je ouders: "Ga dan niet zitten wachten, maar oefen zelf met je kind. Maar wel in een positieve sfeer! Je kunt al beginnen in groep 3, als je kind achterblijft. Ook al heeft je kind nog geen dyslexieverklaring."
       Nieuwsoverzicht
  •  Ouders 
    • Leestip voor meiden: Isa Bella

      Isa Bella heeft vijf broers. Maar liever had ze gehad dat die broers er soms niet waren. Ze  plagen haar, maken haar mooie meisjesspullen kwijt en stoppen wormen in haar broodtrommel! Isa Bella droomt over een eigen kamer. Nu moet ze op een kamer slapen met de tweeling Harrie en Olivier en dat is ze spuugzat. 

       Nieuwsoverzicht
  •  Leerkrachten 
    • Leestip voor meiden: Isa Bella

      Isa Bella heeft vijf broers. Maar liever had ze gehad dat die broers er soms niet waren. Ze  plagen haar, maken haar mooie meisjesspullen kwijt en stoppen wormen in haar broodtrommel! Isa Bella droomt over een eigen kamer. Nu moet ze op een kamer slapen met de tweeling Harrie en Olivier en dat is ze spuugzat. 

       Nieuwsoverzicht
  •  Bibliotheken 
    • Leestip voor meiden: Isa Bella

      Isa Bella heeft vijf broers. Maar liever had ze gehad dat die broers er soms niet waren. Ze  plagen haar, maken haar mooie meisjesspullen kwijt en stoppen wormen in haar broodtrommel! Isa Bella droomt over een eigen kamer. Nu moet ze op een kamer slapen met de tweeling Harrie en Olivier en dat is ze spuugzat. 

       Nieuwsoverzicht

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011