Deze site is voor alle kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden.

En voor hun moeders, vaders, meesters en juffen.

Ga ook eens naar het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek.
Daar hebben ze heel veel voor jou:
leuke leesboeken, luisterboeken, DVD's en CD-rom's.

  •  Kinderen 
    • Leestip: Robin-met-de-hoed

      Robin Hood was de man die van de rijken stal en de buit aan de armen gaf. Dit boek gaat over Robin-met-de-hoed, die geen man is, maar een stoere vrouw! Ze heeft een groep dappere mannen om zich heen die de arme mensen helpen. In deze bundel staan twee verhalen. Over hoe Tom Dapperdal wordt ontvoerd door Robin-met-de-hoed. En over hoe ze de opdracht krijgen om een draak te vangen. Leesniveau AVI-M5 en E5, met grappige tekeningen en spanning in de verhalen. Er is ook een meelees-CD beschikbaar. Philip Ardagh, Uitgeverij Bontekoe.

       

      Te vinden op het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek!

       Nieuwsoverzicht
  •  Jongeren 
  •  Ouders 
    • Recent verschenen: ‘Dyslexie en leesproblemen’ in de serie Kinderpsychologie in de praktijk.

      Informatieve uitgave voor ouders en opvoeders van kinderen met dyslexie. Uiteraard ook goed bruikbaar voor andere geïnteresseerden rond dit thema, zoals leerkrachten en bibliothecarissen. De informatie heeft een update gekregen zoals de informatie over de jeugdwet die vanaf 1 januari 2015 van kracht is. Er staat in wat dyslexie is en hoe school en ouders hier mee om kunnen gaan. Hoe wordt de leesontwikkeling getoetst en hoe kunnen betrokken partijen aan de slag om zwakke lezers op gang te helpen? Daarnaast staan er ervaringen en tips in hoe een goede communicatie tussen school en ouders tot stand kan komen.

       

       Nieuwsoverzicht
  •  Leerkrachten 
    • Recent verschenen: ‘Dyslexie en leesproblemen’ in de serie Kinderpsychologie in de praktijk.

      Informatieve uitgave voor ouders en opvoeders van kinderen met dyslexie. Uiteraard ook goed bruikbaar voor andere geïnteresseerden rond dit thema, zoals leerkrachten en bibliothecarissen. De informatie heeft een update gekregen zoals de informatie over de jeugdwet die vanaf 1 januari 2015 van kracht is. Er staat in wat dyslexie is en hoe school en ouders hier mee om kunnen gaan. Hoe wordt de leesontwikkeling getoetst en hoe kunnen betrokken partijen aan de slag om zwakke lezers op gang te helpen? Daarnaast staan er ervaringen en tips in hoe een goede communicatie tussen school en ouders tot stand kan komen.

       

       Nieuwsoverzicht
  •  Bibliotheken 
    • Strips over Geheim agent G. Ruwel

      Strips uit kindertijdschrift Dolfje weerwolfje. Goed te lezen door kinderen met leesproblemen.

      Er zijn verschillende delen over deze grappige geheim agent. Hoe hoger het AVI niveau, hoe kleiner de platen zijn en hoe meer tekst. Voor kinderen die even een duwtje in de rug kunnen gebruiken en op deze manier makkelijk een heel boek kunnen lezen. Vanaf 7 jaar.

      Auteur: Michiel van de Vijver, Uitgeverij Kijk en Lees.

       Nieuwsoverzicht

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011