Deze site is voor alle kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden.

En voor hun moeders, vaders, meesters en juffen.

Ga ook eens naar het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek.
Daar hebben ze heel veel voor jou:
leuke leesboeken, luisterboeken, DVD's en CD-rom's.

  •  Kinderen 
    • Strips over geheim agent G. Ruwel

      Misschien ken je de strip uit het tijdschrift Dolfje Weerwolfje. In dit album staan ze bij elkaar. De strips zijn erg grappig, agent G. Ruwel moet monsters vangen terwijl hij stiekem bang voor ze is. Lekker voor in de vakantie! Vanaf 7 jaar.   Auteur: Michiel van de Vijver, Uitgeverij Kijk en Lees.

       Nieuwsoverzicht
  •  Jongeren 
  •  Ouders 
    • Recent verschenen: ‘Dyslexie en leesproblemen’ in de serie Kinderpsychologie in de praktijk.

      Informatieve uitgave voor ouders en opvoeders van kinderen met dyslexie. Uiteraard ook goed bruikbaar voor andere geïnteresseerden rond dit thema, zoals leerkrachten en bibliothecarissen. De informatie heeft een update gekregen zoals de informatie over de jeugdwet die vanaf 1 januari 2015 van kracht is. Er staat in wat dyslexie is en hoe school en ouders hier mee om kunnen gaan. Hoe wordt de leesontwikkeling getoetst en hoe kunnen betrokken partijen aan de slag om zwakke lezers op gang te helpen? Daarnaast staan er ervaringen en tips in hoe een goede communicatie tussen school en ouders tot stand kan komen.

       

       Nieuwsoverzicht
  •  Leerkrachten 
    • Recent verschenen: ‘Dyslexie en leesproblemen’ in de serie Kinderpsychologie in de praktijk.

      Informatieve uitgave voor ouders en opvoeders van kinderen met dyslexie. Uiteraard ook goed bruikbaar voor andere geïnteresseerden rond dit thema, zoals leerkrachten en bibliothecarissen. De informatie heeft een update gekregen zoals de informatie over de jeugdwet die vanaf 1 januari 2015 van kracht is. Er staat in wat dyslexie is en hoe school en ouders hier mee om kunnen gaan. Hoe wordt de leesontwikkeling getoetst en hoe kunnen betrokken partijen aan de slag om zwakke lezers op gang te helpen? Daarnaast staan er ervaringen en tips in hoe een goede communicatie tussen school en ouders tot stand kan komen.

       

       Nieuwsoverzicht
  •  Bibliotheken 
    • Strips over Geheim agent G. Ruwel

      Strips uit kindertijdschrift Dolfje weerwolfje. Goed te lezen door kinderen met leesproblemen.

      Er zijn verschillende delen over deze grappige geheim agent. Hoe hoger het AVI niveau, hoe kleiner de platen zijn en hoe meer tekst. Voor kinderen die even een duwtje in de rug kunnen gebruiken en op deze manier makkelijk een heel boek kunnen lezen. Vanaf 7 jaar.

      Auteur: Michiel van de Vijver, Uitgeverij Kijk en Lees.

       Nieuwsoverzicht

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011