Deze site is voor alle kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden.

En voor hun moeders, vaders, meesters en juffen.

Ga ook eens naar het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek.
Daar hebben ze heel veel voor jou:
leuke leesboeken, luisterboeken, DVD's en CD-rom's.

  •  Kinderen 
  •  Jongeren 
    • Advies aan je ouders: thuis oefenen

      Leren lezen: je ouders gaan ervan uit dat je dat op school leert. En dat is ook zo. Meestal.
      Ouders met kinderen met dyslexie vinden dat de begeleiding op school echter niet voldoende is.
       
      Nanda Geuzebroek adviseert je ouders: "Ga dan niet zitten wachten, maar oefen zelf met je kind. Maar wel in een positieve sfeer! Je kunt al beginnen in groep 3, als je kind achterblijft. Ook al heeft je kind nog geen dyslexieverklaring."
       Nieuwsoverzicht
  •  Ouders 
    • Dyslexie-lettertype op de iPad

      Voor kinderen die moeite hebben met lezen is een boek op een tablet lezen soms een goede oplossing. Bij dikke boeken hebben ze de hoeveelheid tekst niet in de gaten: de tablet blijft even dun of dik en zo raken ze minder snel ontmoedigd. Daarnaast kan de letter worden uitvergroot, zodat er minder tekst op een pagina staat. En sommige tablets hebben standaard een dyslexie-lettertype, zoals bijvoorbeeld de Kobo Touch e-reader.

       

      Hoe zit het met de iPad? Hoe installeer je een dyslexylettertype en wat kun je ermee?

      Lees meer…

       Nieuwsoverzicht
  •  Leerkrachten 
    • Dyslexie-lettertype op de iPad

      Voor kinderen die moeite hebben met lezen is een boek op een tablet lezen soms een goede oplossing. Bij dikke boeken hebben ze de hoeveelheid tekst niet in de gaten: de tablet blijft even dun of dik en zo raken ze minder snel ontmoedigd. Daarnaast kan de letter worden uitvergroot, zodat er minder tekst op een pagina staat. En sommige tablets hebben standaard een dyslexie-lettertype, zoals bijvoorbeeld de Kobo Touch e-reader.

      Hoe zit het met de iPad? Hoe installeer je een dyslexylettertype en wat kun je ermee?

      Lees meer…

       Nieuwsoverzicht
  •  Bibliotheken 
    • Dyslexie-lettertype op de iPad

      Voor kinderen die moeite hebben met lezen is een boek op een tablet lezen soms een goede oplossing. Bij dikke boeken hebben ze de hoeveelheid tekst niet in de gaten: de tablet blijft even dun of dik en zo raken ze minder snel ontmoedigd. Daarnaast kan de letter worden uitvergroot, zodat er minder tekst op een pagina staat. En sommige tablets hebben standaard een dyslexie-lettertype, zoals bijvoorbeeld de Kobo Touch e-reader.

      Hoe zit het met de iPad? Hoe installeer je een dyslexylettertype en wat kun je ermee?

      Lees meer…

       Nieuwsoverzicht

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011