Deze site is voor alle kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden.

En voor hun moeders, vaders, meesters en juffen.

Ga ook eens naar het Makkelijk Lezen Plein in de bibliotheek.
Daar hebben ze heel veel voor jou:
leuke leesboeken, luisterboeken, DVD's en CD-rom's.

  •  Kinderen 
    • Serie over Arjen Robben, mét app!

      In november 2014 verschijnt het boek Arjen Robben en zijn jonge helden. Dit is de derde titel in de serie leesboeken over Arjen Robben. In deze serie boeken lees je over het leven van de Nederlandse topvoetballer. Veel kinderen die moeite hebben met lezen, lenen deze boeken over Arjen Robben graag in de bibliotheek.

       Nieuwsoverzicht
  •  Jongeren 
    • Advies aan je ouders: thuis oefenen

      Leren lezen: je ouders gaan ervan uit dat je dat op school leert. En dat is ook zo. Meestal.
      Ouders met kinderen met dyslexie vinden dat de begeleiding op school echter niet voldoende is.
       
      Nanda Geuzebroek adviseert je ouders: "Ga dan niet zitten wachten, maar oefen zelf met je kind. Maar wel in een positieve sfeer! Je kunt al beginnen in groep 3, als je kind achterblijft. Ook al heeft je kind nog geen dyslexieverklaring."
       Nieuwsoverzicht
  •  Ouders 
    • Serie boeken met een extraatje

      Bij Uitgeverij Corona is een nieuwe serie informatieve boeken verschenen: Corona AV+. De serie is bedoeld voor kinderen van 5-7 jaar om zelf en samen te lezen. De teksten zijn duidelijk en het beeld sluit er mooi op aan. Daarnaast bevat de serie een prachtige website.

       Nieuwsoverzicht
  •  Leerkrachten 
    • Serie boeken met een extraatje

      Bij Uitgeverij Corona is een nieuwe serie informatieve boeken verschenen: Corona AV+. De serie is bedoeld voor kinderen van 5-7 jaar om zelf en samen te lezen. De teksten zijn duidelijk en het beeld sluit er mooi op aan. Daarnaast bevat de serie een prachtige website.

       Nieuwsoverzicht
  •  Bibliotheken 
    • Het belang van lezen, feiten en cijfers op een rij

      Het leesbevorderingsprogramma Kunst van lezen heeft een factsheet gepubliceerd waarin feiten en cijfers staan over het belang van lezen voor de taalontwikkeling van kinderen. De factsheet heet Meer lezen, beter in taal. Een duidelijk verband is zichtbaar tussen de positieve ontwikkeling in o.a. leesbegrip en technisch lezen en de mate waarin er door kinderen wordt gelezen in hun vrije tijd. Ook de cito-scores zijn hoger.

       Nieuwsoverzicht

Het Makkelijk Lezen Plein is
een initiatief van:



© ProBiblio; Makkelijk Lezen Plein 2011